fbpx

VIP Sportos Apa – Test & Elme tréning

2# NAP

Nem lehet minden nap motiváltan kelni

Hogyan legyél egy életre motivált?

Sokszor hallom apáktól, hogy „nincs elég motivációm” ahhoz, hogy változtassak. 

Ez a fáradtság miatt van, és a belefáradás miatt.

A motivációnkat a hormonok vezérlik.

Ha nem eszünk jól akkor fáradtak és demotiváltak leszünk. 

Fáradtan, demotiváltan pedig nem lehet jól enni ez ilyen egyszerű.

Ha már sokféle diétás módszerrel kudarcot vallottunk, akkor a tudatalatti reakciója az agynak, hogy „ez nekem úgyse fog menni, inkább meg sem próbálom”. 

Olyan jeleket küld a testnek, amik által még fáradtabbnak fogjuk érezni magunkat. 

Ez a hormonok és neuronok bosszantó játéka, semmi több.

Ez egy ördögi kör, amit meg lehet törni.

Hogyan törd meg az ördögi kört?

El kell jutnod az ébredés pontra.

Kemény lesz, de segíteni szeretnék neked ezzel.

Több ezer férfival, több ezer apával beszéltem és konzultáltam már, tudom mi van a sorok mögött. A legtöbbben szeretik homokba dugni a fejüket, mintha minden oké lenne. Most hozok néhány szemfelnyitó megfigyelést, ami által segítek megtalálni az ébredéspontod és átlépni.

 

  • Rengetegen viccet csinálnak magukból. Nevetnek magukon, a hasukon, az elhízásukon miközben legbelül sírnak. 
  • Kenegetik a túlsúlyt, mondván nincs akkora baj, csak van egy kis hasam. Közben nem mernek magukra nézni a tükörben, mert olyan pusztító volna az önbecsülésükre.
  • Nem találnak egy olyan ruhát magukra, ami úgy nagyjából jól állna. Emiatt felhúzzák magukat indulás előtt, és összevesznek a feleségükkel.
  • Nem mernek a családdal vízparti nyaralást szervezni, mert félnek, hogy mi lesz ha meglátja őket félmeztelenül egy kolléga.
  • Nem szívesen vetkőznek le még a feleségük előtt sem, zárkózottak. Csúszik szét a házasságuk és ezt egy vállvonással nyugtázzák.
  • Azt gondolják nem vészes a helyzet, hiszen a feleségük így pocakosan is szereti, elfogadja őket. A szeretet az nem erről szól. Az nem szeretet, hogy hagyjuk, hogy életünk párja belesodorja magát az egészségtelenségbe.
  • Elbújnak a „család a legfontosabb” mondat mögé. Ez jól hangzik, de a  család annak a legfontosabb, aki a saját egészségével foglalkozik, hogy ne a gyerekeinek kelljen idő előtt őt ellátnia.
  • Nem fáj még eléggé. Ha valaki 10-15-20 éve jelentős túlsúllyal él szinte észre sem veszi mennyire lehúzza az egész életét. Annyira hozzászokik ehhez a valósághoz, hogy észre sem veszi a mindennapi nehézségeket. A túlsúly miatti magasvérnyomás, fáradtság, izzadás, térd és derék fájdalom, alvási zavarok, akár apnoé, inzulin rezisztencia, bőrszáradás, ezek mind az egészségtelen élet jelei.
  • „Úgysem velem fog történni.” Kívánom, hogy így legyen. A való élet viszont azt mutatja, hogy jóval kevesebb 60 év feletti túlsúlyossal találkozunk.
  • „Ilyen a családunk genetikája.” Az én családom is genetikailag sokkal hízékonyabb, mint az átlag, én is az vagyok. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne tudnánk tenni ellene. A genetika kártyát azok használják, akik nem mernek szembenézni magukkal. Belül mindenki tudja, hogy a fogyás nem a genetikán múlik.
  • Majd ha… és ide bármit beírhatunk. Idő, pénz, kedv, házfelújítás, gyerek, munkahely, stb. stb. stb. általában nagyon kreatívan mindenre találunk valamit csak ne kelljen szembenézni magunkkal.

 

Tudom, hogy erős volt.

De neked akarok jót

Motivált csak és kizárólag akkor leszel, ha találsz egy olyan belső inspirációt, ami hajt téged a célod felé.

Kemény dolog szembenézni magaddal. 

Ha valamelyik mondat betalált, akkor most nem érzed jól magad. A torkod a gyomrod összeszorult, ez természetes.

Vegyél egy nagy levegőt és fújd ki. 

Jó. Most menjünk tovább.

Láthatod, hogy a motiváción is épp úgy tudunk dolgozni, mint a testen.

Sokan azt várják, hogy az edző motiválja őket. Sokan abbahagyják az edzést ha az edző szakmát vált. (Rengeteg ilyen történetet hallottam.)

Az ilyen külső, gyenge motivációra nem lehet egy életre szóló életmódváltást építeni.

Csak az erős, mélyről, szívből jövő motiváció fog működni.

A mentor programomban ezt is segítek felépíteni az ügyfeleimnek, ez egy kemény önismereti feladat.

A túlzott önmotiváció sem fog működni, elmagyarázom miért.

Amikor elfogy a motiváció

A motivációs paradoxon

Előfordult már veled, hogy egy-egy fogyási kísérlet során 2-3 hónap alatt feladtad?

Most elárulom ez miért volt. 

A mellékvesénk különböző hormonokat termel. 

Ezek a hormonok szabályozzák például az örömöt, a bánatot, a jutalmazást és még rengeteg egyéb dolgot.

Egy sportolónak a versenyfelkészülési időszaka általában 3-4 hónap. 

Legyen szó bármilyen sportról. Ez nem jelenti azt, hogy a többi időben nem készül, nem edz, de ebben a véghajrában 100%-osan minden gondolata és fókusza a versenyen van. 

Az agyunk 12-16 héten keresztül bírja a nagyon erős koncentrálást és a motiváció fenntartását. Van akinek kevesebb van akinek több, de ez az átlag szám. 

Ezt nagyon fontos megértenünk. Az agyunk is ugyanúgy kifárad, mint az izmok.

Azok, akik jelentős túlsúllyal egy testépítő versenyfelkészülési módszereit próbálják az életükre ráhúzni SOHA nem lesznek sikeresek a fogyásban.

Miért?

Mert túlzottan kimerül az idegrendszer az erős koncentrálásban és feladják.

Ez természetes folyamat.

Úgy kell kialakítanod a fogyási rendszeredet és ezért beszéltem rendszerről a tréning 1# napján (IDE KATTINTVA ELÉRED) mert ez fog támogatni mentálisan is.

A testépítő módszerekbe egy kicsit jobban belemegyek, mert sokan itt véreznek el. 

A testépítők is csak a versenyfelkészülés végén az utolsó hónapokban szigorítanak be igazán, és sokan pont a legkeményebb időszakkal próbálják kezdeni a fogyókúrájukat.

  • Az állandó száraz csirke-rizs.
  • Az ételeknek a pontos precíz konyhai mérlegen kigrammozása.
  • Az 5-6 étkezés naponta.
  • Az éhgyomros kardió edzések.
  • A napias 1,5 órás edzőtermi edzés.

Ezek nem egy elfoglalt apa életébe való dolog.

Képzeld el a feleséged arcát, amikor ezeket csinálod egyik percről a másikra.

Ez senki számára nem élhető.

Grammozni az ételeket akkor kell, ha valakinek van valamilyen betegsége és az indokolja, esetleg versenysportoló, vagy a kockás hasat akarja mégjobban kiemelni.

Minden egyéb esetben nincs rá szükség.

A kardió edzések feleslegességéről az első napon írtam.

Az 5-6 étkezés egyáltalán nem fenntartható, felesleges. Ha 3-4 alkalommal eszed meg ugyanazt, amit 6 alkalomra ennél még teljesen mindegy, mert ugyanannyi kalória, és tápanyag lesz. 

A csirkecomb, sertéstarja, vagy bármilyen kevésbé zsíros hús ugyanúgy fehérjét tartalmaz, mint a csirkemell. A burgonya, kenyér, tészta ugyanúgy szénhidrát, mint a rizs.

Semmi, de semmi nem indokolja, hogy egy testépítő versenyző mintáit kövesd.

Vissza motivációhoz.

Azért írtam le ezeket az elemeket, mert ezek azok amik demotiválnak. 

Ezek a bosszantó, nehéz, kifacsaró, fárasztó, és kellemetlen dolgok miatt adják fel a legtöbben a fogyást.

Nem véltelen, hogy 10-ből 9 életmódváltás sikertelen ha ezeket követi valaki. 

Vagy az agy merül ki, vagy a test vagy mindkettő.

 Egy támogató rendszerre van szükséged, ami építi a motivációd, és élvezetes.

Azért foglalkozok ezzel ennyit, mert ez lesz a kulcsa az egésznek. 

A motivációd fog lökni a nehéz napokon. Fel kell készülni a nehéz napokra, már az első pillanattól, mert soha nem lesz tökéletes egyetlen fogyás sem. Aki ezt várja, az élete végéig csak várakozni fog. 

Soha nem lesz elég idő, energia, pénz, lehetőség, tér, mindig lesz valami kifogás, ha nem építjük fel a motivációnkat.

A támogató rendszer

Nem csak a családról lesz szó

A támogató, segítő környezet és légkör elképesztően fontos.

Sokszor találkozok azzal a jelenséggel, hogy anya már megelégelte apa próbálkozásait a kilók elleni harcban.

  • „Már megint fogyózni akarsz?”
  • „Na, mit találtál már megint?”
  • „A múltkor se bírtad, most se fog menni.”

Természetes, hogy ez a feleség reakciója. A múlt mintáiból táplálkozik, ő nem tudja, amit már te.

És különben is…

Gondolj bele. Évek óta családfőként odafigyelsz a pénzügyekre.

Valljuk be, rendesen kikerekedne a kedvesed szeme, amikor bejelented, hogy néhány milliót most magadra költesz és kipattintod magad. Ugye?

Akkor hogy legyen, mert a helyzet nem maradhat így?

Beszélnünk kell a családdal a problémánkról.

El kell mondanunk nekik, hogy milyen következményei lesznek annak, ha ez így folytatódik.

Ne azt mond, hogy ki akarod pattintani magad, mert nem ez a lényeg.

Ülj le a pároddal és mond neki ezt: 

„Kedvesem. Tudod, hogy milyen sok mindent próbáltam már, hogy lefogyjak. Azt tapasztalom, és te is látod, hogy magamtól nem megy, segítségre van szükségem. Meghoztam életem második legfontosabb döntését, hiszen az első az volt, hogy elvettelek feleségül. A második pedig az, hogy a hátralévő közös életünket egészségesen, aktívan és boldogan töltsük el együtt. Te is és a gyerekek is megérdemlik, hogy egy olyan apa legyek, akire az életmódja miatt is felnézhettek.”

Megfogja érteni.

A motivációd felépítéséhez miután elérted az ébredéspontot célok és támogató környezet, és támogató rendszer kell.

A környezetről, a családról már beszéltünk, jöhet a rendszer.

  • Minden reggel be kell táplálnod a tudatalattidba a céljaidat, amíg nem válnak öngerjesztő folyamattá.
  • Finomakat kell enned, hogy élvezetes legyen a diéta.
  • Tápanyagdús étkezés kell, hogy jól működjenek a hormonjaid.
  • Térfogat alapon kell mérned az ételeket, hogy könnyű legyen kivitelezni.
  • Éhezésmentes, nagy térfogatú étkezésekre van szükséged.
  • A mozgással le kell vezetned a stresszt, és a feszültséget.
  • Jólesőnek kell lennie a mozgásnak, és nem kényszernek. (A séta is mozgás.)
  • Nem a tökéletességre kell törekedned, hanem a fenntarthatóságra.

Útravaló a motivációdhoz

Rossz helyen kerested eddig

Legyünk őszinték.

Eddig nem is tudtad, hogy mennyire fontos, és mindennél előbbre való a motivációddal foglalkoznod. Bármilyen étrendi változás előtt ennek kell lennie a 0. lépésnek. 

Semmi baj nincs ezzel, azért vagy itt, hogy új tudásra tegyél szert és segítsek.

Mint láthatod motivált nem az edzőtől leszel. Nem a mérlegen látott számtól, vagy a tükörképedtől. Ezek mind külső dolgok, gyenge motiváció.

Az erős motivációhoz érzelmek kellenek.

Meg kell élnünk ezeket a gondolatokat, és utat fognak nyitni ahhoz, hogy aktívan cselekedjünk minden nap.

Bíztatlak. Neked is van bőven elég motivációd, hidd el!

Elárulok még egy titkot és ezzel zárom a mai tréninget.

Nem is kell motiváció…

Most biztosan furcsán nézel, hiszen rengeteget írtam arról milyen fontos.

A titok az, hogy amikor a mindennapjaid részévé válik az új életmód, nem fog kelleni semmilyen koncentrált motiváció, csak az elején. 

Amint az identitásod része lesz, amint egy belülről hajtó késztetést érzel nem fog kelleni motiváció. Egyszerűen vinni fog a lendület.

A prémium mentor programomban több héten keresztül dolgozunk a belső motiváció építésén, ez nem egy egynapos munka.

Adj időt magadnak, de ne túl sokat, mert jó eséllyel már így is eleget vártál.

Szívd fel magad, és kezdj el aktívan tenni a céljaidért!

Ha pedig nem tudod, hogyan kezd el akkor megadom a kezdőlökést a Zsírégetés Mesterkurzusommal.

Kattints a gombra és tudj meg többet: