fbpx

VIP Sportos Apa – Test & Elme tréning

3# NAP

Idő-idő-idő?????

Legyünk realisták.

Egy nap mindenkinek 24 órából áll, ezt nem tudjuk sehogy kikerülni, nincs kiskapu.

Papíron jól működik, hogy 8 órát dolgozunk, 8 órát alszunk, 2 órát tisztálkodunk, és 2 órát eszünk naponta.

4 órának kellene maradnia minden nap saját magunkra.

Még sincs időnk.

Azért, mert az élet nem ilyen egyszerű matek.

Az utazási idő, a bevásárlás, a „be kell még ugranom a pékségbe” ezt-azt el kell intéznem mind rengeteg idő.

Szeretnénk a családunkkal lenni, játszani a gyerekekkel, pihenni, és feltöltődni.

Hogyan legyünk ilyen telített élet mellett is jó formában?

Sokan azzal próbálkoznak, amikor elkapja őket a gépszíj, hogy reggel korán 4-5-6 órakor felkelnek és edzenek.

 

Ez egy jónak tűnő megoldás, van aki ezt tudja is tartani.

 

Viszont 90%-ban ez is egy hirtelen fellángolás. Amikor a motiváció az erős fókusz miatt elkezd csökkenni megváltozik az áramlás és eljön a pont, hogy szépen lassan kikopik ez a reggeli sportolás.

 

Tényleg nagyon nehéz rávenni magunkat a hajnali edzésre, persze aki szeretné csinálja így.

„Azért vagyok túlsúlyos, mert nincs időm magamra.”

Több száz alkalommal hallottam már ezt apáktól, és teljesen megértem, hogy sokan ezt gondolják.

Évek során a saját tapasztalatból, a médiából, az ismerősöktől, a környezetünkből könnyen arra juthatunk, hogy rengeteget kell edzeni és különleges dolgokat főzni ahhoz, hogy jó formába legyünk.

Ez egy délibáb, sokkal kevesebb dologra van szükség, de azt maximálisan jól kell csinálni.

Az első napon beszéltem a tápanyagok és az étkezés fontosságáról.

Ezen fog múlni minden és nem az edzésen.

Aki szeretne fogyni rendszerint az edzéstől várja az eredményt, hibásan.

Néhány kiégés, és sikertelen edzési ciklus után pedig annyira megutálja az egészet, hogy nem marad más mint „időgátakat” állítani magunk elé.

 

Olyanokat mint:

… majd ha kész a házfelújítás, akkor fogok edzeni.

… majd ha a gyerek iskolás.

… majd ha vége ennek a projektnek.

… majd ha jobb helyzetbe leszünk, és több idő lesz.

 

A helyzet az, hogy soha nem lesz elég idő, pénz, nyugalom, motiváció és egy egész életet le lehet élni úgy, hogy azt mantrázzuk, hogy „majd ha…”

 

Meg kell oldanunk a helyzetet, ha nem akarunk a túlsúly kapcsán egyre betegebbek, önbizalom hiányosak, befordultak, és megkeseredettek lenni.

Mennyi idő kell ahhoz, hogy jó formába kerülj?

Attól függ, mit nevezünk „jó formának”.

A legtöbben, akik engem megkeresnek nem azzal vannak elakadva, hogy 48 helyett 51 centis bicepszet akarnak, hanem hogy tartósan tüntessük el azt a 20, 30, 40 kiló vagy mégtöbb felesleget, amit cipelnek 10 éve.

 

Ennek az eltüntetése nem idő kérdése.

Olyan szinten befolyásolja az étkezés a testünket, hogy a munka nagyrészét képesek vagyunk plusz idő nélkül letudni.

 

Mivel mindenképp eszel, így csak annyi a feladat, hogy meg kell válogatni mit és mikor.

 

Ez a minimum szint és már pusztán ez is elég ahhoz, hogy ledobjuk a felesleget.

 

Mégegyszer.

Ha nagyon nincs időd, akkor nem kell elvenned az alvásodból azért, hogy fuss, biciklizz, kardiózz mert az étkezésen fog múlni a fogyás.

 

Nagyon jót tesz egy kiadós séta, akár minden nap. Felpörgeti az anyagcserét, csökkenti a stresszt, több kalóriát fogsz elégetni és kismillió egyéb pozitív hatása van.

DE, a zsírégetés akkor is az étkezésen fog múlni.

Hogyan találj időt az edzésre?

A következő szint, amikor szeretne valaki jobb kiállást és izmosabb akar lenni, erősíteni akar.

Ehhez valamilyen edzést kell végezni, mert a semmiből nem lesz izom ez egyértelmű.

Sokan ilyenkor rögtön egy versenyzői szintet képzelnek maguk elé, és a heti 5 edzést tűzik ki célnak.  

A legtöbb 8-12 hetes „online challenge” is erről szól, ami lássuk be nem fér bele hosszútávon egy családos apa életébe.

Nem életszerű a testépítő módszereket követve élni, persze akinek ez a szimpatikus csinálja.

Én nem ezt tanítom, hanem a fenntarthatóságot.

Heti 2-3 alkalommal 30-50 perces akár otthoni edzés is bőven elég a jó formához.

Ezzel már kapnak akkora impulzust az izmok, ami egy határozott, izmos kiálláshoz kell.

Ahogy az idő telik és korosodunk egyébként is csökken a tesztoszteron szint, és a regeneráció. A mindennapos kemény edzés 30 felett már nem lesz célravezető, jobb ha hagyunk kellő időt a testünknek felépíteni magát.

Lássuk be, hogy van időnk.

Ez a 3×40 perc edzés simán belefér heti szinten.

Rengeteg időt tölt egy átlagos férfi a tv, telefon előtt, órákat napi szinten.

Ha nem így van, akkor apró trükkökkel tudsz időt nyerni.

  • Heti sok kisebb bevásárlás helyett legyen egy nagyobb.
  • Főzzetek előre nagyobb adagokat, és fagyaszd le, így egy kis tervezéssel fog jutni idő a sportra is.
  • Rendszerezd a heted, írd le mit mikor fogsz csinálni és nézd meg mikor van szabad időd.
  • Sokan az autóban várakoznak, amíg a gyerekeik valamilyen foglalkozáson, edzésen vannak. Ez időben te is tudsz edzeni.
  • A hétvégén is lehet sportolni.

 

Ha végképp nincs idő, akkor pedig nem kell ráerőltetni az életedre feleslegesen.

Az étkezésen fog múlni minden és a motivációd fenntartásán.