fbpx

VIP Sportos Apa – Test & Elme tréning

5# NAP

Hogyan kezd el az utolsó életmódváltásod?

Ne egy étrenddel.

„Minden kezdet nehéz” szokták mondani, de ennek semmilyen realitás alapja nincs.

Ez egyfajta családi társadalmi berögződés.

Mintha a világot kellene megváltanunk azzal, hogy elkezdünk egészségesebb szokásokat bevezetni az életünkbe.

 

Holott egyáltalán nem így van.

 

Pontosabban azért gondolod úgy, hogy nehéz változtatni, mert a korábbi tapasztalatokra és a környezet sokszor kéretlen tanácsára építesz.

 

Arra kérlek a saját érdekedben, hogy felejtsd el ezt, és vágjunk bele abba, ahogyan tényleg el kell kezdeni változtatni.

Így kezd el az utolsó életmódváltásodat.

Az étrend és az edzésterv a sokadik lépés lesz.

Ha figyelmesen követted az eddigi tréning tanításait, akkor jusson eszedbe minden, amit a mentális oldalról mondtam.

 

A motiváció, a tudatalatti minták, a szokások, a rutinok, az énkép, a testkép mind sokkal fontosabbak annál, mint amit reggelire enni fogsz.

Az első lépés az életmódváltás felé, hogy találd meg az ébredéspontodat.

Menj el orvoshoz és csináltass egy vérképet.

Beszélj a feleségeddel, a gyerekeiddel, de legfőképpen saját magaddal.

 

  • Gondold át, hogy a jelenlegi egészséged milyen szinten van.
  • Milyen hatása van a mindennapjaidra, a párkapcsolatodra, a gyerekekre, a munkádra.
  • Mik azok az élmények, amiket nem éltél meg a túlsúly miatt és szeretnél megélni.
  • Mik azok a hobbik, amiket nem tudsz csinálni, de szeretnél.
  • Mi a legrosszabb eshetőség, ami 5-10-15-20 év múlva várható, ha nem változik a helyzet.

Fontos, hogy ne csak a pozitív dolgokra fókuszálj, mert a negatív sokkal erősebb lesz.

 

Én inzulin rezisztens voltam.

 

Amikor elértem az ébredéspontomat, akkor döbbentettem rá magam, ha így folytatom akkor 30 évesen cukorbeteg leszek.

Jöhet az állandó vércukor mérés, szúrhatom az inzulint és keményen diétázhatok, hogy egyben maradjak.

Aggódhatok majd a sérülések miatt, és akár egy rosszul kezelt benőtt köröm miatt elveszíthetem a lábam. Esetleg a látásomat is elveszíthetem a magas vércukorszint miatt.

 

Ez elég erős érzést generált nálam, hogy kinyissak egy következő kaput.

 

Sok kapu van.

Sok ilyen fájó, és gyomorszorító felismerés kell.

 

Ha rendben van a vérképed, nincs semmilyen eltérés, az kicsit sem jelenti azt, hogy jó az irány, ha nem érzed jól magad a bőrödben és túlsúlyos vagy.

 

A legtöbb ember önmagától nem, vagy csak nagyon nehezen jut el az ébredéspontig.

A telefonos konzultációk alkalmával ebben is segítek.

 

Sokakat az orvos, vagy egy szerettük betegsége, barát, rokon halála szokott ráébreszteni arra, hogy itt az ideje változtatni.

 

Bárhogyan történjen, de a legfontosabb ez a felébredés lesz, ez az ami a folyamatot elindítja.

A második lépés az életmódváltás felé a belső motivációd felépítése.

Senki nem fogja fogni egész életedben a kezed és egyetlen edző sem fog téged örökre motiválni, de az önmotivációt meg lehet tanulni.

A kezdeti lökést az ébredéspont fogja megadni, de ezt kihasználva feljebb kell csavarni a belső motivációdat.

Célok kellenek, és ezeknek lézerpontosnak kell lenniük.

Nem elég az, hogy „le kéne fogynom pár kilót…”

Konkrétumok kellenek, és el kell látnod időbélyeggel a célt. Meg kell magadnak magyaráznod logikusan, és érzelmekkel, hogy miért fontos ez számodra.

Az életed minden aspektusából ezt meg kell tenned, hiszen tudod, hogy minden mindennel összefügg.

Írd le ezeket a célokat, és ha megvagy akkor kezd el aktívan a tudatalattidba is beírni.

A harmadik lépés, hogy használd az önszuggeszció erejét az új énképed realizáláshoz.

Elképesztő hatása van a mindennapokra…

Minden egyes nap szánj néhány percet arra, hogy elrendezd a kavargó gondolatokat.

Vedd elő a céllistád, olvasd végi többször, képzeld el, lásd magad előtt azt az embert ahova el akarod juttatni magad és ezután kezdj el cselekedni aktívan.

Néhány hét gyakorlás után ez is egy automata szokás lesz.

A negyedik lépés, hogy vigyél rendszert az életedbe.

Rendszer nélkül nem fog menni.

Ne egy testépítő versenyző rendszerét, életét próbáld a tiédre erőltetni. 

Hanem egy olyan rendszert alakíts ki, ami egy elfoglalt apa számára is élhető.

Vizsgáld meg a napjaidat, a heteket, hónapokat, és ne csak legyints, hogy neked erre nincs időd.

Rengeteg ügyfelem cégvezető, sok alkalmazottal és rengeteg felelősséggel.

Telítettek a napjaik, és soha véget nem érő a feladatlistájuk.

Mégis tudnak rendszert vinni az életükbe.

 

Rengeteg ügyfelem alkalmazott, sofőr, szakács, osztályvezető, és több műszakban dolgozik.

Van, aki 12 órázik és mégis tud rendszert vinni a napjaiba.

 

Alakítsd ki a rendszert.

Nem baj, ha nem tökéletes rögtön.

Nem kell annak lennie.

A lényeg, hogy törekedj rá és máris egy következő szintre jutsz el.

 

Írd le azt a rendszert.

Rajzolj egy táblázatot és írd be mit mikor kell csinálnod a héten, így át fogod látni, hol megy el az értékes időd.

 

Ha megvan akkor ezekre a pontokra be tudsz illeszteni sportot, főzést, sétát, olvasást, önfejlesztést, nyelvtanulást, szakmai fejlődést, bármit.

Az ötödik lépés, hogy kezdj el a táplálkozásodra figyelni.

Először is legyen rendszeres az étkezésed, aztán legyen tápanyagdús.

Fogyassz elég folyadékot, zöldséget, jó zsírokat, elég fehérjét és legyen minél változatosabb.

Ez után következhetne csak az, hogy pontosítsd ki az étkezésed egy étrenddel, meghatározott mennyiségekkel.

Az én módszerem a térfogat alapú mérés, ezt is tanítom.

Mindent kanállal, merőkanállal és darabra mérünk.

Ha valamiért indokolt, akkor pedig csak ezután jöhetne a „szokásos grammozós diéta”.

Látod, ezért sikertelen 10-ből 9 fogyás.

A 8. lépést a grammozós diétát erőltetik az edzők és semmilyen alapja nincs az egész folyamatnak.

Egy házépítést sem a tetővel kezdesz.

Stabil alapok kellenek neked is.

Emlékszel még a motivációs paradoxonra?

A lényege, hogy a túlerős motiváció miatt kimerül az idegrendszer és feladjuk a változást.

Az agyunk csak néhány hétig, pár hónapig képes erősen fókuszálni egy adott célra.

Láthatod, hogy sok-sok lépésből áll az, hogy kicseréld magad.

Ettől ne ijedj meg, nem egyszerre kell mindent magadra zúdítanod.

Ha túl sok az információ és feladat akkor összezavarodsz.

Akikkel együtt dolgozok, azoknak is lépésről lépésre építjük fel az életmódváltását.

Kezd el a legelső lépéssel.

1-2 óra elgondolkodás, múlt értékelés után már fogsz tudni közelíteni az ébredéspontodhoz és ha ez megvan akkor jöhet a következő lépés.

Így válik lépésről lépésre az egészségesebb életmód az új identitásoddá életed végéig.

  • Ha elakadtál a folyamatban valahol.
  • Ha tartós eredmények nélkül kűzdesz évek óta a súlyoddal.
  • Ha a hócipőd tele van, hogy nem uralod a saját külsőd.
  • Ha nem érzed magad energikusnak, nem vagy kicsattanó formában.

 

 

Akkor nézzük meg hol vagy elakadva, nézzük meg miket próbáltál eddig, és állítsunk fel egy biztos tervet arra, hogy a következő év a TE sikersztorid éve legyen!